do profesora
Moderator: Tomasz Kowalczyk
-
- Posty: 481
- Rejestracja: czw 23 mar, 2017
- Kontakt:
opowiadałeś o bergsonie
i nie wiedziałem
czy ważniejsza jest ruchomość
czy nieruchomość
opowiadałeś o berkeley'u
i nie wiedziałem
czy ważniejszy jest umysł
czy materia
ale przestałem ci ufać
gdy opowiedziałeś
ten sam dowcip
na kolejnym wykładzie
i nie wiedziałem
czy ważniejsza jest ruchomość
czy nieruchomość
opowiadałeś o berkeley'u
i nie wiedziałem
czy ważniejszy jest umysł
czy materia
ale przestałem ci ufać
gdy opowiedziałeś
ten sam dowcip
na kolejnym wykładzie
- Tomasz Kowalczyk
- Administrator
- Posty: 4469
- Rejestracja: wt 10 cze, 2014
Skoro peel w dwóch pierwszych zwrotkach (szkoda, że są one tak samo zbudowane) skarżył się na brak wiedzy, nie dziwi puenta. Każdy ma takiego nauczyciela, na jakiego zasłużył... :)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Każdy jest kowalem własnego losu. Nie każdy Kowalczykiem.
-
- Posty: 481
- Rejestracja: czw 23 mar, 2017
- Kontakt:
Dlaczego?Tomasz Kowalczyk pisze:Skoro peel w dwóch pierwszych zwrotkach (szkoda, że są one tak samo zbudowane) skarżył się na brak wiedzy, nie dziwi puenta.
Być może :)Każdy ma takiego nauczyciela, na jakiego zasłużył... :)
- Tomasz Kowalczyk
- Administrator
- Posty: 4469
- Rejestracja: wt 10 cze, 2014
Strofy napisane według tego samego schematu nużą czytelnika. O wiele ciekawiej prezentowałaby się zwrotka z inną treścią, która jednak dotyka zagadnienia prezentowanego w wierszu.
Każdy jest kowalem własnego losu. Nie każdy Kowalczykiem.
-
- Posty: 481
- Rejestracja: czw 23 mar, 2017
- Kontakt:
Ale ja nie o tym :). Moje pytanie dotyczyło związku między skargą na brak wiedzy a puentą.Tomasz Kowalczyk pisze:Strofy napisane według tego samego schematu nużą czytelnika. O wiele ciekawiej prezentowałaby się zwrotka z inną treścią, która jednak dotyka zagadnienia prezentowanego w wierszu.
- Tomasz Kowalczyk
- Administrator
- Posty: 4469
- Rejestracja: wt 10 cze, 2014
Skoro nauczyciel nie potrafi przekazać wiedzy, na pewno nie zachowuje się poprawnie w innych sytuacjach, np. powtarza dowcipy...
Każdy jest kowalem własnego losu. Nie każdy Kowalczykiem.
-
- Posty: 481
- Rejestracja: czw 23 mar, 2017
- Kontakt:
Dziękuję za odpowiedź. Zdaje się, że sformułowanie "i nie wiedziałem" jest bardzo niefortunne.Tomasz Kowalczyk pisze:Skoro nauczyciel nie potrafi przekazać wiedzy, na pewno nie zachowuje się poprawnie w innych sytuacjach, np. powtarza dowcipy...
Nie chodziło mi o to, że nauczyciel nie umiał przekazywać wiedzy, ale o bałagan w głowie pl. Sucha wiedza została bowiem przekazana: Bergson uczy o dynamicznej istocie świata, a system Berkeley'a umysł stawia na piedestale. Jednocześnie Bergson jest dualistą, a Berkeley monistą. Oba systemy są więc sprzeczne. Pl po tych wykładach nic już nie wie, a wykładowcy nie zależy na tym, by mu pomóc dotrzeć do prawdy o świecie.
Może jakaś rada, czy można by zastąpić to nieszczęsne "i nie wiedziałem"? :)
Ostatnio zmieniony czw 23 mar, 2017 przez spirytysta, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tomasz Kowalczyk
- Administrator
- Posty: 4469
- Rejestracja: wt 10 cze, 2014
Powtórzeń jest więcej. Spróbuj skonstruować drugą zwrotkę innymi słowami.
Każdy jest kowalem własnego losu. Nie każdy Kowalczykiem.
- Mariola Kruszewska
- Posty: 12383
- Rejestracja: czw 24 lip, 2008
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Cóż, skleroza chwyta także wielkie umysły.
Ojcze nasz, (...) przyjdź królestwo Twoje.
Nie uczę, nie mam patentu na rację. emde
Nie uczę, nie mam patentu na rację. emde
znam nie profesorów co wciąż klepią te same dowcipy- dylemat w wierszu jest i w takim przypadku każdy sam musi wybrać, która teoria jest peelowi bliższa pozdrawiam
Miłość - to wariactwo. Lecz tylko idioci nie wariują.